Sunday 15 April 2012

Define Dreams...


Sepi yang tenang. 
Bukan sepi yang sumbang.. 
Tangan mula menapak pada keyboard,
 minda dan perasaan mula bersatu. 
New entry kini terhasil~
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Assalammualaikum w.b.t



Random question time kte kat sekolah tadika dulu, soalan feberet cikgu bertanyakan pada pelajar,
'apa impian awak smue ble dah besar nanti?
Nak jadi ape?
Mahukan ape?
Dan tika saat itu berbagai jawapan akan keluar dari mulut kalian....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Aku terdiam sejenak.
Memikir. Impian?
Apa yang aku nak?
Ada definisi lain ke untuk dreams?
The answer is depend on how kte take it....
A dream boleh jadi it's something yang kte nak tapi takkan dapat dicapai....
Suatu mimpi, ilusi atau suatu impian  yang kte nak fulfill,
come hell or high water.
Yang bole jadi realiti~






Define Dreams




Hmm..... 
Apa yang aku mau kan maybe hanya tinggal dreams~ 
Ilusi yang ta kan kesampaian....
 Hidup aku hanya berpandukan dengan kisah silam 
MEREKA.. 
Akui adakala betul apa yang 
MEREKA 
cuba nak sampaikan tu, tapi kekadang aku sendiri ta mampu untuk mengikut rentak hidup kisah silam 
 MEREKA..
MEREKA
 kuat untuk menempuhi dugaan itu, 
MEREKA
 tabah untuk melalui smue itu tapi bukan pada aku..
 Aku ta sehebat 
MEREKA.. 
Akui hidup aku masih memerlukan huluran tangan 
MEREKA
 tapi please jangan memaksa untuk aku turut merasai kehidupan silam 
MEREKA.... 
Jujur, aku ta mampu.... (mengalah)
 Prinsip hidup, tanak menyusahkan 
MEREKA
 mahupn orang lain. 
Mencuba,
 berusaha selagi mampu.. 
Dengan rasa rendah diri,
 menadah tangan memohon pada yang
 SATU 
agar memparmudahkan segalanya dan meredhainya. 
Berhadap agar dreams itu menjadi nyata..
 cemon la !!



THE END





No comments:

Post a Comment